عنوان کامل پایان نامه :

 تأثیر سازمان های ایمان محور در مدیریت و توسعه پایدار محله های شهری

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

قسمتی از متن پایان نامه :

در واقع، ایمان «آن چیز که ما هستیم» و «آن چیز که بایستی باشیم» را به نمایش می‏گذارد. ایمان، قانونمندی هستی ما را توجیه می‏کند و در همان‏حال، ذهن و فکر ما را انضباط داده و اعمال و اخلاقمان را کنترل می‏نماید. ایمان به ذات خداوند (امر قدسی) به غیر از با این خصلت خود (اصلاح اخلاق) معنی ندارد. اگر ما، عنصر نخستین را تجربه دینی یا وجود «امر قدسی» بنامیم، دومین عنصر را بایستی «تجربه امر قدسی در قداست اخلاقی» (آن چیز که بایستی باشیم) بخوانیم. به عبارت کوتاه‏تر: نخستین شکل و نمود ایمان، نمود وجودی و هستی شناسانه‏ای و دومین شکل آن، نمود اخلاق می باشد. پویایی و تحرک ایمان در عرصه‏ی همه‏ی مذاهب و ادیان، به گونه عمده، در این دو نمود و شکل، تشخص یافته می باشد. استقلال و تخلف ادیان با یکدیگر، در این دو موضوع دیده می‏گردد. ادیان و مذاهب، دقیقاً بیشتر به اعماق درونی ایمان افراد، نفوذ می‏یابند و همین نفوذ ایمان در مذهب، تاریخ مذاهب بزرگ را تشکیل داده می باشد. مذهب با هر کارکرد ایمان، حضور دارد، امّا قطعاً یک چهره از آنها، همواره غالب و مسلّط می‏باشد ( ابن بابویه ، محمد بن علی( شیخ صدوق ) ، 1380 ) .

برای بشر که ناپایدار و فانی می باشد و نمی‏تواند همه عناصر حقیقت را در توازن و اعتدال کامل، ترکیب دهد و وحدت بخشد لازم است که سر تسلیم به خداوند بسپارد و خود را به کانون اصلی هستی، اتصال دهد. از طرف دیگر: بشر، همواره از این ناپایداری و فانی بودنش، رنج می‏برد؛ تنها ایمان می باشد که این اضطراب را تسکین داده و ارتباط با خداوند دل او را آرامش می‏بخشد« الا بِذِکْرِ اللهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوب » . به اظهار واضح‏تر: ایمان بشر، بسیار ناکافی می باشد، مگر این‏که وجود او، با منبعی به مانند منبع هستی ارتباط داشته باشد. لذا بایستی بشر همواره کوشش کند، که این محدودیت را بشکند و خود را به حوزه و قلمرو نامحدود، برساند و به آن متصل سازد، و در حریم قدس حضرت حق حضور یابد. تعامل ایمان وتسامح؛ بیرون از قلمرو این کشش و جاذبه، مسئله تعامل ایمان و تسامح مطرح می باشد. مسئله تسامح با توجه نسبی‏گرایی ارتباط دارد. دیدگاهی که همه چیز را محدود و نسبی می‏بیند و هرگونه مطلق و مطلق گرایی را رد می‏کند، طبیعی می باشد که موضوعی منفی و بدون معنی می باشد و طبیعی می باشد که در این صورت، به سوی ضد خود مطلق گرایی غیر متسامح، حرکت خواهد نمود. ( خانجانی ، علی اکبر ، 1377 ، صص 54-1 ).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

1 ) آیا سازمانهای ایمان محور از حیث مفهومی و کارکردی با سازمانهای محله محور قابل انطباق هستند؟

2) این سازمانها در شکل گیری و تقویت مدیریت و توسعه پایدار محله ای در محدوده مورد مطالعه (خصوصاً محلات منطقه 1 تهران) چه کارکردی می توانند داشته باشند؟

 دانلود متن کامل پایان نامه جغرافیا در لینک پایین صفحه

دسته بندی : پایان نامه ارشد