شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

 تأثیر سازمان های ایمان محور در مدیریت و توسعه پایدار محله های شهری

قسمتی از متن پایان نامه :

پرسش از ایمان، به  “موسی “،  “مسیح ” و ” محمد صلی الله علیه و آله و سلم ” مربوط نیست. سؤال این می باشد که: چه کسی میل به گرایش مطلق (خداوند) بشر را کاملاً تبیین می‏کند و تبیین می‏دهد. اختلاف و تفاوت دین‏ها، تفاوت شکل‏های ایمان‏ها و اعتقادها نیست، بلکه تفاوت در نوع تبیین این گرایش و تجربه دینی می باشد.

سؤال این می باشد که آیا ابراز و ظهور خداوند در «حوزه شریعت» و فقهی، ظهور نهایی می باشد؟ به بیانی دیگر: آیا بعد فقهی و شریعتی مذهب، وجهه پایانی و چهره‏ی نهایی دین می باشد؟ همه تصمیمات ایمان، دستورها و احکام وجودی هستند و نه نظری و تئوریکی ( ابن بابویه ، محمد بن علی( شیخ صدوق ) ، 1380 ) .

2-4-7-1 آیین کنفوسیوس :

این سخن در مورد سیستم دستورات سنتی هم که به وسیله کنفوسیوس تشکل یافته‏اند صادق می‏باشد. این سیستم معمولاً یک سیستم غیر مذهبی و کاملاً فاقد عنصر ایمان می باشد که به راه زندگی چینی، موصوف می باشد، خوانده می‏گردد.

مؤسس و مبتکر این راه، کنفوسیوس می‏باشد. در چین اعتقاد به کنفوسیزم رواج دارد. این راه نه تنها در پرستش اجداد و مردگان (چنانچه در چین مرسوم می باشد وجنبه قداست دارد) اختصار نمی‏گردد، امّا همین‏گونه در شکل آزاد از دستورات دینی و غیر مشروط بودن دیده می‏گردد. ریشه و اساس این دیدگاه در «قانون‏های جهان» در اندیشه چینی آمده می باشد. این قانون در روابط حکومت و جامعه و انضباط و نظم مداری رفتار، تبیین شده می باشد.[در اندیشه چینی، پنج دستور «نظم زندگی» هست که همه‏ی آیین کنفوسیوس را تشکیل می‏دهد. این رفتار عبارتند از: رفتار منظم میان شوهر و زن، پدر و فرزند، معلم و دانش آموز، شهروند و حکومت]. علی‏رغم همه این عناصر اخلاقی و دینی در آیین کنفوسیوس، ویژگی مهم این اندیشه، سکولاریستی آن می باشد. و به بیانی دیگر: آیین کنفوسیوس یک دین عقلانی و انسانی می باشد بیش از آن که وحیانی و مذهبی باشد. ( خانجانی ، علی اکبر ، 1377 ، صص 54-1 ).

این مطالب در مورد دو حقیقت تاریخی جهانی، صادق می باشد. این نحوه بینش و شرایط منفی به جهت نفوذ ادیان عرفانی و تشریفاتی دو مکتب بودایی و تائوییسم در چین می باشد که به صورت عام و گسترده در چین نفوذ پیدا کرده‏اند. از دیدگاه دیگر راه کنفوسیوس، از نظر نقاط اثباتی، راه پیروزی آسان و ساده ایمان اومانیستی سکولار می باشد و به نمود اخلاقی ایمان اومانیستی مربوط می‏گردد.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

1 ) آیا سازمانهای ایمان محور از حیث مفهومی و کارکردی با سازمانهای محله محور قابل انطباق هستند؟

2) این سازمانها در شکل گیری و تقویت مدیریت و توسعه پایدار محله ای در محدوده مورد مطالعه (خصوصاً محلات منطقه 1 تهران) چه کارکردی می توانند داشته باشند؟

 دانلود متن کامل پایان نامه جغرافیا در لینک پایین صفحه